Saturday 2 July 2016

Can't move on

Asalammualaikum!


Lama kan aku tak update?

Yess!

Lama sangat!

And now i want to tell you bout my roomates!

Bukan roomates yang sekarang tapi yang dulu la.Diorang dah habis dah..tinggal aku sorang dekat KMPh.

Hari last aku memang tak boleh langsung nak fokus.I dont know why....

Menangis,itu je aku tahu.Dari petang tu aku dah nangis.Nak pulak bila masing-masing kata,buat ayat sedih..

'Tinggal mak sorang dekat sini.Mak jangan rindu aku tau?'

'Mak nanti nak makan apa-apa mintak dulu kat roomates ko,diorang bukan macam kita orang...'

'Mak nanti belajar rajin-rajin okay?Make sure four flat sem 3 and 4.'

'Mak,nanti mesti aku rindu kau.'

Apa benda ni semua orang buat ayat sedih?

Jujur aku cakap that i really appreciate them.For me,they are one in a million.Bukan sebab aku ni pandai cakap tapi that is the fact.

Aku selalu terfikir,what will happen to me after they leave?

Am i gonna be lonely?Can i have a roomates like them anymore?Do i gonna miss them every night?Can i share all of my story with my new roomates?Will i cry in the middle of night because i miss them damn much???

This kind of question keep lingering in my mind.

Now i got my answer lepas sebulan duduk dekat KMPh sorang-sorang.

Kadang-kadang,aku bangun tengah malam,aku pandang bilik.Lampu meja selalu terbukak.Aku jadi tak lena tidur.

Kalau sem lepas,aku langsung tak ada massalah dengan tidur.Sebab Sofea Wani k Wani b faham aku.Tapi sekarang?

Bila aku mimpi,aku suka cerita dekat diorang so i won't forget my dream.They will listen to me so patiently eventhough sometimes mimpi aku tu langsung tak make sense!

Bila hari cuti,bangun tengah hari,everything is different.Bilik yang sama,tapi berbeza penghuni.Kadang-kadang aku jadi rindu sangat dengan diorang.

Macam terbayang-bayang susun atur bilik aku yang dulu.

Bila aku nak buat sepah,suara Sofea tiba-tiba keluar.Teringat dia pesan supaya sentiasa kemas aku punya katil.

Rindu!!!!!!!

Kadang-kadang tengah malam aku nangis jugak sambil tengok gambar diorang.How everything seems so different.

Can't move on.

Alahmdulillah....

Hari tu wani k ada call.Hilang sikit rindu..

Dengan anis pun dah otp dua kali.Dah jumpa Maziah,Ciroh and Achik.

Perlahan-lahan berttatih and terima hakikat yang atas dunia ni tak selamanya akan bersama.

Kan?

Move on!

3 comments:

  1. makkkkkkk!!!!rinduuu sngat..nak nangis ni baca😭😭😭😭😭😭😭 mak jgn lupe barbie tau😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xde maknanya lupa barbie... 😍😍😍😍

      Delete
  2. makkkkkkk!!!!rinduuu sngat..nak nangis ni baca😭😭😭😭😭😭😭 mak jgn lupe barbie tau😘

    ReplyDelete